14.12.25

Α. Παντελειός: Λειτουργικότητα του Συστήματος Κοινοχρήστων Ποδηλάτων

Κύριε Δήμαρχε,

Από τις πρώτες προτάσεις που κατέθεσε η παράταξή μας υπήρξε μια δέσμη ενεργειών που αφορούσαν την επίλυση του κυκλοφοριακού ζητήματος της πόλεως του Αργοστολίου.

Ο κεντρικός άξονας της πρότασής μας ήταν η δημιουργία χώρων στάθμευσης αρκετών θέσεων στην είσοδο της πόλης και εξασφάλιση της συνδεσιμότητάς τους με το κέντρο της πόλης με:

·      Δημοτική συγκοινωνία

·      Ποδηλατόδρομους και σε συνδυασμό με σύστημα κοινόχρηστων ποδηλάτων / ηλεκτρικών οχημάτων

·      Πεζόδρομους σε συνέχεια αυτών της Πλατείας και του Λιθοστρώτου

Την πρόταση αυτή καταθέσαμε στο δημοτικό συμβούλιο κατά τη συζήτηση της κυκλοφοριακής μελέτης του Αργοστολίου, τόσο κατά την απόπειρα της δημοτικής αρχής με μελετητή τον κο. Κωνσταντινίδη, το 2020, όσο και στην μετέπειτα μελέτη του κου. Ευσταθιάδη (2022).

Το προσφάτως εγκατεστημένο στο Αργοστόλι σύστημα κοινόχρηστων ποδηλάτων, είναι για εμάς στην κατεύθυνση της ανωτέρω πρότασής μας, γι’ αυτό και το στηρίξαμε. Το στηρίξαμε τόσο κατά το σχεδιασμό του με την ψήφο μας, όσο και μετά την εγκατάστασή του με την επικοινωνία της χρήσης του προς τους συνδημότες μας.

Όμως, μετά από ένα ικανό διάστημα χρήσης του συστήματος αυτού, έχουμε παρατηρήσει μια σειρά προβλημάτων τα οποία αφ’ ενός το καθιστούν δυσλειτουργικό, αφ’ ετέρου φαίνεται ότι υπάρχει σοβαρή τεχνική δυσκολία στην αντιμετώπισή τους.

1.    Από το πρώτο διάστημα λειτουργίας του συστήματος, κάποιοι σταθμοί φόρτισης οι οποίοι βγήκαν εκτός λειτουργίας και έκτοτε δεν επαναλειτούργησαν. Χαρακτηριστικός ο σταθμός επί της λεωφόρου Αντ. Τρίτση, στο ύψος του Οίκου Ευγηρίας, ο οποίος από τον Αύγουστο δεν έχει εμφανιστεί ποτέ διαθέσιμος, ενώ είναι γεμάτος ποδήλατα.

2.    Ακόμη και στους σταθμούς φόρτισης που βρίσκονται σε λειτουργία, φαίνονται διαθέσιμα 1-2 ποδήλατα το πολύ -σπανίως περισσότερα- ενώ μπορεί στο σταθμό να υπάρχουν ποδήλατα για πολλές ημέρες ή εβδομάδες χωρίς ωστόσο φαίνονται ποτέ διαθέσιμα.

3.    Υπάρχουν περιπτώσεις κατά τις οποίες ποδήλατα παραμένουν στο σταθμό φόρτισης επί πολλές ημέρες και το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας τους παραμένει σε χαμηλά επίπεδα, καθιστώντας τα μη διαθέσιμα προς χρήση.

4.    Γενικά, με εξαίρεση τον πρώτο ίσως μήνα της λειτουργίας του συστήματος, τους τελευταίους μήνες δεν υπάρχουν ποτέ περισσότερα από 2-3 διαθέσιμα ποδήλατα συνολικά, σε όλους τους σταθμούς.

5.    Επίσης η μη διαθεσιμότητα σταθμών δεν επιτρέπει και την επιστροφή ποδηλάτου σε αυτούς, με αποτέλεσμα στις περισσότερες περιπτώσεις να αναγκάζεται ο χρήστης να επιστρέψει το ποδήλατο στον σταθμό απ’ όπου το πήρε.

6.    Έχουμε γίνει αποδέκτες παραπόνων ότι μετά την επιστροφή ποδηλάτου σε σταθμό, δεν υπήρξε ειδοποίηση για την επιστροφή και «ξεχρέωση» του ποδηλάτου, με αποτέλεσμα το σύστημα να δημιουργεί στο χρήστη αίσθημα αναξιοπιστίας.

 Οι παραπάνω παρατηρήσεις μας καταγράφηκαν κυρίως κατά την ίδια χρήση του συστήματος (βλέπε και Παράρτημα, Εικόνες 1, 2 και 3),  αλλά και από συζητήσεις με τους -λιγοστούς είναι αλήθεια- συνδημότες μας που έχουν χρησιμοποιήσει τα ποδήλατα. Σε αυτές τις παρατηρήσεις προστίθεται και η εικόνα από τον πλημμυρισμένο σταθμό φόρτισης, στον οίκο Ευγηρίας, κατά τις έντονες βροχοπτώσεις των προηγούμενων ημερών (Παράρτημα, Εικόνα 4)

Επειδή όπως προαναφέρθηκε, το σύστημα κοινόχρηστων ποδηλάτων είναι ένα σημαντικό μέτρο για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος του Αργοστολίου και επειδή με την εμπειρία που μοιράζονται οι χρήστες, αφενός αποθαρρύνονται οι ίδιοι να τα ξαναχρησιμοποιήσουν, αφετέρου αποθαρρύνουν εκείνους με τους οποίους μοιράζονται την εμπειρία τους, παρακαλούμε όπως απαντήσετε στα ακόλουθα ερωτήματα:

·      Έχετε γνώση των προβλημάτων που καταγράφουμε; Αν ναι, σε ποιες ενέργειες έχετε προβεί έως τώρα για την επίλυσή τους;

·      Ο ανάδοχος που εγκατέστησε το σύστημα έχει εκ του νόμου την υποχρέωση να το διατηρεί σε καλή λειτουργία. Με ποιον τρόπο επιβλέπει τη λειτουργία του συστήματος και την κατάσταση των ποδηλάτων και με ποιον τρόπο παρεμβαίνει όταν απαιτείται;

·      Έχει γίνει η παραλαβή του έργου;

·      Με ποιον τρόπο θα συνεχίσει η λειτουργία, η επίβλεψη και η συντήρηση του συστήματος και των ποδηλάτων, όταν παρέλθει η υποχρέωση του αναδόχου για την καλή λειτουργία του συστήματος;

Αλέξανδρος Παντελειός

Δημοτικός Σύμβουλος Αργοστολίου

 

 ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ

Διαθεσιμότητα ποδηλάτων και σταθμών φόρτισης σε διάφορες χρονικές στιγμές.

Εικόνα που περιέχει κείμενο, χάρτης, ποδήλατο, στιγμιότυπο οθόνης

Το περιεχόμενο που δημιουργείται από AI ενδέχεται να είναι εσφαλμένο.     Εικόνα που περιέχει κείμενο, χάρτης, ποδήλατο, στιγμιότυπο οθόνης

Το περιεχόμενο που δημιουργείται από AI ενδέχεται να είναι εσφαλμένο.     Εικόνα που περιέχει κείμενο, χάρτης, ποδήλατο, στιγμιότυπο οθόνης

Το περιεχόμενο που δημιουργείται από AI ενδέχεται να είναι εσφαλμένο.

1. Σεπτέμβριος 2025                             2. Νοέμβριος 2025                                3. Δεκέμβριος 2025

 

Εικόνα που περιέχει εξωτερικός χώρος/ύπαιθρος, δέντρο, νερό, ουρανός

Το περιεχόμενο που δημιουργείται από AI ενδέχεται να είναι εσφαλμένο.

4. Πλημμυρισμένος σταθμός φόρτισης, στον οίκο Ευγηρίας