8.6.21

Η προοπτική του τουρισμού ως μοντέλου ευρύτερης ανάπτυξης στο νησί μας

του Χρήστου Θεοδωρακάτου



Η εποχή της απόλυτης κυριαρχίας του κεντρικού κράτους στο σχεδιασμό και στη διαχείριση της τουριστικής ανάπτυξης έχει περάσει ανεπιστρεπτί  δίνοντας τη θέση της σε όλο και περισσότερα αποκεντρωμένα σχήματα , όπου σημαντικό ρόλο διαδραματίζουν οι δήμοι και οι περιφέρειες! Στα σχήματα αυτά καθοριστικός είναι ο ρόλος του ιδιωτικού τομέα μέσω των θεσμικών και επαγγελματικών φορέων ( επιμελητήριο, εμπορικοί σύλλογοι, ένωση ξενοδόχων, καταλυμάτων, εργαζόμενοι στον τουρισμό ,σύνδεσμος οινοποιών Κεφαλονιάς )

Όλα τα παραπάνω έδωσαν  την δυνατότητα στις τοπικές κοινωνίες να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους και να προχωρήσουν μαζί αυτοδιοίκηση και φορείς στον σχεδιασμό του τουριστικού προϊόντος που επιθυμούν σε συνδυασμό με την τοπική ανάπτυξη!

Αυτό το μοντέλο έχει ακολουθήσει και η Κεφαλονιά τα τελευταία χρόνια  μέσω των τουριστικών επιτροπών! Όμως με την διάσπαση του ενιαίου δήμου που έγινε στο πόδι από την προηγούμενη κυβέρνηση  και δίχως τη στήριξη των νεοσύστατων δήμων δημιουργήθηκαν προβλήματα! 

Αυτή την στιγμή η Κεφαλονιά έχει 3 τουριστικές επιτροπές συν μια της περιφέρειας ! Κανείς δεν αμφισβητεί  τις προσπάθειες  και το έργο τους ,αλλά μήπως θα έπρεπε να δημιουργηθεί μια ενιαία επιτροπή? Μήπως θα ήταν πιο λειτουργική και αποτελεσματική? Ο τουρίστας  επισκέπτεται το νησί της Κεφαλονιάς, η διαμονή του δεν περιορίζεται στα χωρικά  πλαίσια ενός δήμου.

Ο  τουρισμός είναι υπόθεση όλων μας  για κάθε Κεφαλλονίτη και θιακό και δεν θα πρέπει να αποτελεί πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης παρά μόνο αιτία διαλόγου, προτάσεων και συνεννόησης .

Θα πρέπει να δούμε σοβαρά ποια μορφή τουρισμού θέλουμε για τα επόμενα δέκα - είκοσι χρόνια και τα μακροπρόθεσμα οφέλη για την τοπικής μας κοινωνία, όπως  η βελτίωση των υποδομών μας  και η ενίσχυση  των παροχών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας υγείας για τους μόνιμους κατοίκους καθώς και για τους επισκέπτες!

Η χρήση του διαδικτύου ενισχύει την τουριστική τοπική ανάπτυξη, καθοριστικός  και ο ρόλος του marketing τουριστικών προορισμών σε αυτή την προσπάθεια.

Επομένως ,εάν συμφωνήσουμε και δεσμευτούμε για τις προτεραιότητες που δρομολογούν τις προοπτικές ανάπτυξης του τουρισμού ως μοντέλου ευρύτερης ανάπτυξης και δεν μείνουμε στην μιζέρια μας και σε  σχήματα του παρελθόντος, είναι σίγουρο ότι το μέλλον μας  ως προορισμός προβλέπεται λαμπρό!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πρόσφατες Αποφάσεις Δ.Σ.